Zdravé bříško

Bezpečné vyprazdňování

Téma, které jsem si vybrala je vyprazdňování. Vnímám, že čím dál více lidí v mém okolí trpí poruchou s vyprazdňováním a zažíváním. Podle mě, máme nějaké vnitřní zábrany se v tomto tématu svěřit a tak často potichu trpíme.

Někdo více trpí na průjmy, někdo na zácpu, zápachem z úst, reflux, říhání, pálení žáhy a tak podobně. Problémů spojených se špatným zažíváním je opravdu hodně. Většina těchto problémů začíná už v ústech, buď nedostatečně koušeme nebo náš kyselý dech narušuje rovnováhu v ústech a pak máme špatnou kvalitu a vysokou kazivostí zubů. Poté pokračují problémy způsobené nesprávným fungováním zažívaní a zpracováním stravy, kterou tělo dostává.  Takže vlastně krok číslo jedna ke správnému zažívání je výběr potravin v našem nákupním vozíku 🛒.

Nyní ale nebudeme rozebírat, jak a co nakupovat. Podíváme se na druhý konec tohoto tématu.

Co pomáhá při vyprazdňování?

Často je to velmi jednoduché a stačí pár vyzkoušet pár triků.

  • Pitný režim

Zkuste se zaměřit na množství pití, které během dne vypijete. A nejen na množství, ale i na to, co vypijete. Tělo se z 80% skládá z vody. Vody čisté a pramenité, ne z čaje, limonád, bublinek.

  • Vláknina

Dalším faktorem může být nedostatek vlákniny v potravě. Nebo spíše nedostatek prospěšné vlákniny. Ruce na srdce máte v jídelníčku dostatek luštěnin, vloček, zeleniny a ovoce tak, abyste vyčistili svá střeva? Upřímně ani já ne, mám dny, kdy se nezastavím a v podstatě nestíhám kvalitně jíst. Ano i mě se to stává 😌.
Proto jsem vděčná chlorelle za její vlákninu, která dokáže bezpečně pročistit střeva, také pojmout různé těžké kovy, chemické škodlivé látky, pesticidy, herbicidy a další toxické látky, které vyvede z těla přirozenou cestou ven pomocí stolice. Navíc obsahuje prospěšná probiotika a prebiotika. V kombinaci s ječmenem krásně vyladí funkčnost, prostředí střev a opečovává střevo jako takové.

  • A co pohyb?

Máte dostatek pohybu, tak aby se Vaše střeva přirozeně hýbala? Mají aktivní prostor pracovat a posouvat svůj obsah dál? Zde je dobrá jóga, jízda na kole, běh a celkově pohyb nohou a středu těla.

  • Masáž

Bříško si můžeme masírovat ve směru hodinových ručiček, opatrně a s láskou ♥️.

  • Technika vyprazdňování.

Věděli jste, že po tisíce let se lidé vyprazdňovali přirozeně, ve dřepu? Pokrok civilizace sebou přinesl moderní vynález záchod, na kterém sedíme. Záchod ovšem nevychází z anatomických potřeb člověka. Při sezení je tlusté střevo staženo speciálním svalem, který zabraňuje snadnému vyprazdňování. Sval se uvolní ve chvíli, kdy dáme tělo do přirozené polohy dřepu. Ve východních zemích, kde se při vyprazdňování dřepí, je výrazně nižší výskyt rakoviny tlustého střeva, hemeroidů, chronické zácpy a dalších chorob spojených s vyprazdňováním. Řešením může být, pořídit si na toaletu malou stoličku, na kterou si položíme nohy.

Můžeme využít přírodní, funkční a přirozené zákony a usnadnit si cestu ke zdraví.

Mě k tomu slouží pravidelné užívání zelených potravin. Ráno si vypiju ječmen, to je můj první příjem tekutin a pomáhá mi nezapomínat pít i po celý den. Díky chlorelle mám dostatek výživné vlákniny ve svém jídelníčku, která mi pomáhá vyřešit můj sklon k zácpám a hemeroidům.

“Když přišoupnu stoličku a položím nožičku, tak mám vyprazdňovací pohodičku.”

 

Věřím, že i Vám pomohou mnou uvedené praktické rady.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *